Friday, January 16, 2015

FRIENDSHIP VS SCANDALS.

Assalamualaikum!
 Hmm nak nangis boleh dak???
Tumpang bahu sat..nak cry bebanyak ni =(
Sape tau beza hubungan persahabatan dengan hubungan sulit??
**General knowledge**

Saya tau! 
betulkan saya jika saya salah dalam pemahaman saya.
SCANDALS / AFFAIRS


 Hubungan sulit...phew!! hubungan yang lebih pada hubungan perasaan kot.
Hubungan yang banyak kita dengar berakhir dengan aksi yang tak sepatutnya... >,<

Pada aku, persahabatan... tak melibatkan perasaan.
Ko tahu batas2 ugama, of couze ko x buat benda2 pelik kan... dan kalau persahabatan tu berlainan gender, WAJIB tak ada sentuhan fizikal ye...HARAM!!, ko bujang ke, ko janda ke, ko isteri orang ke sama je tetap HARAM!! clear kan???.

Jangan tgk persahabatan macam ni ye...HARAM, just nak suh korang baca Quote dia je =)
Pada aku persahabatan dengan berlainan gender ni sebab aku lebih suka dengan opinion dorang sebab depa ni kalau bagi opinion x melibatkan perasaan tak macam kite orang pompuan ni kadang2 pendapat tu melibatkan hal2 emosi.  then most of them terror bab2 IT, gadgets kan...hihihi so tu gunanya sahabat berlainan jantina.  
IT'S my MEANS of FRIENDSHIP!
 Ape pon.. jangan salah menilai erti persahabatan... kalau perlu selidik...selidiklah, jangan main serkap jarang je, nanti ada hati yang terluka.  Jangan kalut dok dengar/terima bulat2 cakap orang lain tu sampai suara / pandangan empunya badan tu x diendah..bahaya tu.

*Sebagai peringatan diri sendiri gak ni*
Jaga bahasa, jaga lidah...jangan dok rajin menjaja, menghasut, memfitnah, mengapi2kan orang lain, mana tahu kendian hari kite pula yang kenekan... peringatan gak ni, hidup kita ni ibarat roda, kadang2 kat atas...ada kala di bawah, bila ada kat atas tu beringat2lah yer...bukan selamanya awak kat atas je yer...adakala ke bawah juga =) ..


Thanks for visiting =D 
Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers