Thursday, June 26, 2014

Jom tukar style!!!

Assalamualaikum...

Korang...ada tengok tak pasal cara lipat stokin yang cute-miut tu???
2-3 minggu lepas kecoh kejap cara2 lipat stokin so bebaru ni aku pula try lipas cara tu...
Cantik weih!! kemas =)

Ni cara biasa/lama aku lipat setokin yer.
Setokin anak ke setokin apak ke, memang macam ni aku lipat =)

Meh...aku ajar pula sebab tetiba aku terajin nak buat uji kaji cara lipat comel tu.
Memula korang kene leperkan setokin... tang tumit tu kene leperkan macam stokin seolah anak ku ni.
then...

Korang jadikan dia macam huruf T, kalau jenis setokin yang panjang, bucu kiri kanan korang kene lipat sikit sebelum follow step berikutnya supaya nanti sock tu nampak kemas ye.
then...

Hujung kanan or hujung kiri dilipat macam ni,
then...

lipat the other side, then...

Dari atas ke bawah pula. then...

Baki bucu yang macam kat atas tu korang semat / selit ke dalam sock tadi. 

Tada...kemas kan...kan, i suka.

Tengok...banyak ruang boleh berjimat hokey... impress I tau =)

Actually bab selit2 ni dah biasa buat sebab cara ku lipat sependar memang macam ni.
Meh aku ajar cara lipat sependar anak teruna den yer...

Ni bahagian depan...

ni bahagian belakang...ikut koranglah nak lipat dari arah depan or belakang...macam aku , aku lagi suka dari bahagian depan sebab dia punya sependarkan ada garis tengah tu kan so senang as guideline di situ.

Dari kanan ke kiri or sebaliknya.

The other side pula...

Lipat ke bawah pula then baki tu semat dalam sepender tadi...

Tada...comel dah. Hehehhe ni dulu aku belajar dari my lovely maid, dia yang mulakan cara lipat sependar ala2 simpul ni. kemas tau... kalau buat cermat, korang main balik2 pon dia x terbuka tau,,,x terbarai senang kata =D

pandangan dari Bahagian belakang pula.

Ok dah..tu je tutorial hari ni. Hehehhe, pi sambung buat kerja ye =P

Thanks for visiting =D
 Ok babai. 




 **Myracles Beauty - 1set RM170.00, Spray MB 1botol RM120.00, 3botol -RM260.00.FREE POSTAGE **TMS procduct is ready stock.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers