Tuesday, March 11, 2014

Air owh Air!!!

Weih... nak tau dak, esok kan...rumah aku start xder air...my house masuk dalam jadual in zone 1.
Punyalah mengelupor aku nak menghadapi ketiadaan bekalan air. Phew!! ni pestime tau...korang ada yang dah start dari Feb kan?? Hemm konsider alah bisa tegal biasa so aku yang pestime nak kene catu ni, hemm mengelupur sampai tahap x boleh tidorlah...

Malam tadi, baru nak lelap je teringat pula...pengasuh bagi baju sekolah ugama irfan untuk diberus. Hemm anak mak tu x taulah ape dibueknya kat sekolah tu... ngemop meja pakai baju sekolah kot. GRRRR habis hitam letek (bahasa jawa- kotor) kat lengan n kaki seluar. Hemm anak jantan katanya.

Kerana otak dok asyik pikir pasal baju tu ...teruslah bangun n rendam baju dalam mesin basuh (soak program). Then terus menyambung memcuci pinggan yang ada dalam sink...padahal boleh tunggu pagi tapi sebab adik cakap takut Syabas tutup air awal so...jam 3am aku sorang2 mencuci pinggan di dapur. Hemm..

Lepas tu, menyambung pula ke air minum...siap2 masak n tukar air masak tu ke dalam botol tupperware the masak air yang baru... haih, macam2lah kerja ku awal pagi ni sampai Mr R bangun mencari..manalah bini dia x reti2 nak tidor ni. HEHEHHE 

Untuk rujukan jadual ~SYABAS~ korang boleh refer kat link aku bagi tu... ni untuk peringkat ke-3 yer sayang2 semua. Harap2 depa memang ikutlah jadual tu kalau tidak...parahlah aku nak manage air kat rumah tu.  Pengasuh awal2 dah cakap...xder air dia pulang baju...minta cuci sendiri kat rumah, yerlah kita paham gak dia pon ramai orang yang perlu gunakan air mentah =)


Ni kelender syabas so nak permudahkan aku...aku salin kat kelender rumah seperti di bawah ni...cantik x??


Oklah korang, nak sambung tgk TV live kat ~tonton~...nak monitor perjalanan pencarian MH370 yang masih berlangsung.  Jangan lupa doa untuk mereka yer.


Ops!! doakan my house kelebihan air yer. HEHEHHE - ayat foyos!! nak pujuk hati yang nebes hokey =)




Thanks for visiting =D
Ok babai.



 **Myracles Beauty - 1set RM170.00, Spray MB 1botol RM120.00, 3botol -RM260.00.FREE POSTAGE **TMS procduct is ready stock.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers