Tuesday, December 10, 2013

If u don't mind like me!

Of coz semua orang ada paling koman 1 di antara kad di bawah ni kan...kan...
Ok...aku ada semua. HEHEHEHE #TAMAK!
Tu belum nak tunjuk lagi kad TESCO kad AEON a.k.a JUSCO lagi tu, tambah lagi kad HARI2 card bagai.
Credit tu pada tuan punya gambo ye...colinjong.com (aku ambil from google ni).
Aku pakai yang colour hijau tu, cik darling pakai yang kaler biru.

Ni pon kipnep dari tenet gak...

From tenet gak.

Ok nak share dengan korang. 
Sapa suka petrol FREE??????????? #Aku memang suka bab yang FREE.
Cuba angkat jari... nak tengok sikit sapa yang suka petrol FREE macam saya...angkatlah, x nampak pon. HEHEHHE.

Ok, saja nak share ni...
Korang tau x?? Ker memang korang dah tau?? Xper aku share pada mereka yang x tau.
Nape aku suka kumpul kad point ni?? Sebab... ada yang tawarkan hadiah yang best so aku kumpul sebab nak hadiah yang cute itu. HEHHE
Ada yang aku join sebab nak entittle sales yang murah tahap gaban tu #Aku xboleh dipisahkan dengan aktivity shopping.

Sape tahu???
3000points SMILES card korang boleh tukar kepada petrol bernilai RM45.00 for FREE.
Banyak tak??? Bagi aku banyak sangat sebab, caranya mudah je.... sama macam korang collect point time pakai bonuslink kad. Every time purchase minyak je korang hulu kad SMILE ni di kaunter. Bila dah cukup 3000 point korang pi kaunter cakap nak tukar kepada minyak petrol.
RM1 each petrol korang spend = 1point SMILE ye.
ONLY valid pakai kad ni kat PETRON yer dulu dikenali sebagai ESSO & Mobile.

Kalau Mesra kad dia pakai point convert dari littler yang korang purchase and aku rasa mahal kot nak convert ke petrol sebab aku pernah belajar nak tukar point dia... rasanya kalau x silap aku ada point 1100 kot...bila aku slot je kad mesra tu terus boleh pump and aku cuma dapat RM4.05sen je dengan berbaki 100ml rasanya.
Sebab each point acumulate by littler yer...kene ingat tu so kalau korang purchase petrol tu RM100/RM2.10selitter so korang akan entittle point is 47.62point sahaja...cer bayangkan berapa lama korang nak simpan pon sampai reach at least 1k point?? Cuma bestnya kalau shopping beli barang dlm petronas boleh collect point gak tapi x sure dia kire macam mana.

Untuk SMile card, each RM1 pembelian minyak auto convert 1point so kalau spend pentrol RM100 so automatik get 100points gitu cumaaaaaaaa...kalau korang beli barang dalam mart dia x dapat collect point macam kat petronas but uols boleh bayar selected barang pakai point dalam card SMILE tadi.

Pasal free minyak pula...
1000points boleh free petrol RM10.00
1,800points - FREE petrol RM20.00
3,000points - FREE petrol RM45.00
Sooooooooooooo, jimatlah kan???

If u don't mind like me, aci bedal je ape jenis petrol pon masuk perut kereta korang so bolehlah start menabung point pakai SMILE card tu kalau u mind about ur petrol and selected brand je uols pakai...so penjimatan ni tidak entittle lor. HEHEHHE

Kalau tanya aku kannnnn...entah, aku isi semua jenis minyak & aku rasa sama je lajunye...sama je smooth dia. Bab jimat petrol & lebih KM semua tu bergantung pada corak pemanduan individu itu sendiri. HEHEHHE
Ker sebab aku pakai kereta lama so x rasa different of the oil techonology tu??

Pasal brand of petrol ni kan...aku teringat kisah lama...long time ago.
Punyalah dia ni dok jaga jenama petrol yg digunakan sampai satu tahap tu, dia berkeras x nak isi petrol brand lain...pergh! that time aku cuak giler. Korang bayangkan..kat middle of h/way petrol almost E,lampu reminder siap nyala2 lagi tu boleh tuan punya kereta berkeras x nak isi petrol selain yang biasa dia gunakan...kami yang penumpang ni maunya x cuak...next station xtau berapa KM pula pastu entah2 next pitspot pon xder brand dia nak so camne??Yang paling aku ingat sampai sekarang, raut wajah dia time kami suruh dia isi petrol yang ada tu...dia bersungguh2 demand x nak siap keluar fakta pasal minyak tu xbagus, minyak ni x bagus...brand yang dia pakai tu je yang terbagus, kalau tengok kan...udah rupa gaya kami ni suh dia bubuh air mineral dalam tank kereta dia je. HUHUHU.
Pujuk punya pujuk,fuh!! finally dia nak gak isi petrol yang ada tu. Tu pon muncung tu......dah boleh gantung hangger lah jugak, kalah mulut Itik tau.
Macam2 hal pasal petrol ni.

Aku pon xtaulah kenapa dia so fanatik dengan brand tu... HEHEHE
Kalau tanya aku, bubuh jelah petrol brand ape pon as long kereta boleh sampai ke destinasi dituju dengan selamat dah syukur alhamdulillah...ni consider darurat, lalu ko suka nak tolak kereta or lepek tepi h/way tunggu penyelamat sampai?? Kalau aku...idokler. Kerja gila. HEHHHE

Ok babai. 

 **Myracles Beauty - 1set RM170.00, Spray MB 1botol RM120.00, 3botol -RM260.00.FREE POSTAGE **TMS procduct is ready stock.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers