Tuesday, November 5, 2013

Puree Avocado katanya...

Rentetan dari catatan terdahulu.
Heww... sukses juga kasi iman makan avocado... BS cakap, dia ok je...suka je. Xde naik ape2 ruam or yang pelik2...Alhamdulillah...suka I dengar.

Meh2...nak share cara2 buat puree avocado ni.
My doter is 7m+ ye time bagi makan ni...so far alhamdulillah xder masalah..
Bagi yang baru nak memperkenalkan new solid food, jangan lupa 4Days rule tu yer...
Takut anak alergik pada food yang diperkenalkan =)

Mula2 buah ni basuh yer...

Belah dua macam ni....
Buang biji tengah tu n skin hitam tengah tu pon aku buang...

Then...aku korek2 pakai spoon je...masuk dalam blender.
Aku x pakai baby bullet yer sebab aku xbeli. HAHAHHA mana yang ada tu sila pakai.

Lepas blend, ini hasilnyer

Ni aku lenyek2kan lagi mana yang dalam kepingan besar...
Kalau uols nak cair bubuhlah air lebih sikit.
Likat puree ikut kesesuaian baby yer... jangan aci hantam taram je, kang ada pula sembelit...sian baby kite.

Aku punya dah ready as per pic tu...
Selamat mencuba ye...
Simple banget kan....


ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers