Thursday, October 24, 2013

Biskut suka hati...

Comel tak???
HEHEHE aktiviti anak beranak ni...
Ada hasil kerja Irfan & Aryan also me...Iman je x terlibat.
Hasil pertama...hitam but crunchy...
Sib baik x rasa pahit. HAHAHHA

Bergambaran..send kat daddy depa yang outstation time ni...
Daddy balik dapat rasa je...x dapat join kami buat. HEHHEHE
Haih... baru aku perasan, chopping board aku dah sekaler baju dema ni...hahahha pakej yer beli baju free chopping board. KAHKAHKAH

Irfan select MICKEY, Aryan POOH & me KITTY

Ops...nak resepi yang simple ni x??

Ni aku copy paste dari blogger ni yang suka sangat buat BENTO aku naik ketagih tengok bento dia...

Bahan-Bahan :-
Seketul Butter/250 gm Marjerin
1cawan tepung gandum
2 - 3 sudu besar gula kastor [ikut selera memasing]
Secubit garam
esen vanilla [takde pun takpe]

Cara - Cara :-
CAIRKAN BUTTER/MARJERIN
Adun semua bahan tadi secara serentak dan masukkan butter yg dah cair tu sedikit demi sedikit sampai la korang rasa doh tu cukup likat dan senang nak di tekap

Panaskan Oven 180 degree

Tekap dan susun elok dalam dulang. bakar selama 10-15 minit pada suhu 150-170 degree

TIPS :
Certain resepi kata pukul butter sampai kembang, tp aku cairkan sbb senang nak tau korang punye doh tu ckup lembut dan tidak terlalu lembik sampai tak boleh tekap.

Lagi satu, elok uli pakai tangan mcm buat lempeng. tak payah dok susah2 nak pakai mixer bagai. haba kat tangan ni akan buat doh korang tu lagi sebati dengan semua bahan 
*seriously aku feeling Ana Olsen sekarang* bahahahaha

kalau korang penah buat cookies, continue jela dengan resepi tu cuma adjust kat butter je. bu at cam aku kata tu, cairkan dlu ye.

ok, selamat mencba ye!


*LEBAHMERAHJAMBU ni suka bagi resepi yang simple sangat sampai aku naik rajin buat resepi yang dia share...serius, lepas ni a nak buat Nutella dia, nak try buat nugget sendiri hokey...

Ape pon thanks ya pada blogger ni...sape2 yang ada simple resepi boleh pass link kat sini yer...saya suka follow and try.

ok babai 

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers