Monday, July 8, 2013

TMS... terbaik \(^_^)/

Alhamdulillah....dalam diam tak diam, dah masuk 4bulan lebih I menyusukan my little angel Iman.
Harapan semoga dapat BF Iman until 2years tapi kalau x sampai pon, at least 1year, kalau xboleh gak 6month pon jadilah but, I tetap berusaha nak BF dia until 2years old. Amin!
Kene yakin pada diri sendiri yeah...I yakin boleh =)
Kat rumah memang DF, kat opis I pump, itulah rutin harian saya sekarang ni. Kadang2 tu...nak sms cik darling pon xnyempat tapi during pumping tu, taip jugak ler sekeping dua whatsapp or buat audio msg kat WeChat...curi masa gak tu...HEHEHEHE. Saja kacau dia...suka (^_^).

Ok....bagi aku yang pestime nak fully BF, memang terasa cabarannyer. Pergh!! kalau dulu xder rasa pening kepala ke hape but now memang kurang tidor. HEHEHE. . . .  kenape?? Sebab malam2 I bangun pump utk buat stock for the next day. Biasalah.... I buat jenis yang simpan stok utk berbulan2...my type is, pump today for tomorrow feed gitu. standby pon 1-2 days stok je buat backup kot2 sakit ke kan. Kalau buka peti ais tu...xder ler uols nampak stok berkoyan2 =)
Bukan ape...I lebih suka pump today, esok dah feed sebab nutrisi susu tu I rasa lagi fix dengan requirement utk baby...that my thinking ya...

Sebagai usaha nak memperbanyakkan susu dan mereleskan tention so I ambil product from TMS.
Product dia ada dalam bentuk drink and makanan. 
  1. coklat drink
  2. coklat bar
  3. coklat cookies
  4. kurma bersalut coklat - *terkini.

Saya ambil semuanyer.
Saya selang selikan dia...kalau pagi saya minum air, lunch tu saya take coklat cookies and petang or malam coklat bar. Ikut2 mood sayalah...kot seharian nak bedal coklat bar xder hal. Recommendation ada 3x sehari...lebih pon xper kurang pon xper. Macam saya, biasa saya take coklat bar bila output drop...my assuming drop bila saya pump 10 minit get less 3oz so tu kire low ler.
Everytime pump...10minit or 15min max/session i get around 3-5oz. Kalau orang lain maybe dah 20oz kot. HEHEHE, xper....lain orang lain outputnye.

Nak share skit, jangan uols stress bila tgk stok orang berbakul2 or berpuluh oz sekali pump...anggaplah, itu rezeki dia utk anak dia...demand setiap anak adalah berbeza ya. Kite base on supply and demand k.
Saya ada customer....very kesian. Dia stress bila kawan2 down kan output dia sebab sekali pump 2oz. Derr .. aku rasa nak tolong sepak je kawan2 dia, dah ler x bagi moral support pastu nak downkan orang pula hendak lagi dia tu 1st baby. So kesian....aku bagi moral support, walaupon x kenal muka tapi bila dia PM aku kat FB tanya macam2 pasal TMS ni....aku pon explain base on my experiance in same time bagi semangat kat dia utk teruskan BF. Alhamdulillah...sampai sekarang masih fully BF lagi =)

Jom berkenalan dengan peneman saya di kala output down =)
Eh! output x down pon saya tetap ambil gak utk release tension...kan coklat tu salah satu cara nak release tention and dia juga mereleasekan hormon kasih sayang =)
Take for extra energy juga.
Fenugreek / halba adalah pemangkin sebagai milk booster. Jangan risau, kalau uols x de activiti nyusukan baby, xderlah dia nak boostkan uols... kanak2 pon ada makan gak... jgn takut =D
Coklat drink tu sekotak ada 10saches - RM29.90
Coklat Bar -27g- RM3.90/bar
Coklat cookies - 10packs /box -RM36.90
COD: IKEA and Sg Buloh, additional cost RM6 for postage.

Terkini...kurma bersalut coklat-36packs / box- Rm39.90

Promosi sempena bualan Ramadhan:
8pcs coklat bar -RM29.00
Kurma bersalut coklat - FREE postage.
Sebarang pembelian yang melibatkan Kurma bersalut coklat juga entitle FREE POSTAGE =)

Stok kurma saya adalah limited so sape2 yang berminat boleh PM secepat mungkin or sms saya ya.
No hp ada kat gambo tu ken... ^_^

As usual...bila aku jual barang sure aku akan try dulu, kalau ok baru aku share pada kawan2 lain kalau x ok aku diam2 je...what ape nak recommend kawan kalau aku sendiri pon xpuas hati dengan hasilnya kan...
Ni adalah testimoni aku sendiri :)

Ni aku minum coklat drink after lunch...dalam kul 6pm aku pump, alhamdulillah less 10minit 4oz so stok pump kejap utk transfer output...cont pump utk next bottle utk zerokan stok dalam tank gitu.

Ni aku makan coklat bar...pagi aku mkn as sarapan so lunch tu aku manual pump pakai tangan (biasa pakai electrik ya)...10minit pump get  5oz...xperasan yer botol hampir penuh sebab dok layan candy crush =)

Ni hasil makan coklat bar =)

Ni hasil makan cookies...

Apa pon...happy sangat bila ramai customer saya yang suka hasil lepas ambil TMS ni.
Next time, saya try cari semula komen dari customer saya ya sebagai testimoni - harap jumpalah ye, leceh nak cari balik dalam FB....lupa nak snap bila received comment tu sebab happy sangat bila customer feedback happy with the output, i'm so excited.
By the way...TMS ni uols boleh mix dengan produk lain contohnya kalau uols ambil Shaklee, boleh teruskan ambil then support dgn TMS pon xder masalah sebab customer saya pon ada yang buat macam ni...so far alhamdulillah ok. Mana yang ambil Qaseh pon xder hal nak mixup dgn TMS.

Kita berusaha sekadar yang terdaya...
Jangan lupa ambil makanan berkhasiat (sayuran & buah2an jgn diabaikan),
Minum air masak secukupnya (3-5liter/day),
Pump mengikut masa yang sepatutnya (2-4hours) consistent,
Sentiasa berpikiran positive and enjoy the pumping session,
Jangan stress,
Selalu kosongkan tank,
Lastly... bila berusaha harus disertakan tawakal / berdoa semoga kite semua dipermudahkan dalam urusan penyusuan anak2 comel kite.

*utk para bapa or bakal bapa...sokonglah isteri anda untuk menyusu badan, bagi moral support to her.

OK, babai.


2 comments:

  1. Replies
    1. Hai Shilin, u can try the choclate bar or choclate dates for beginning, any query...can PM me at FB or text me. Thanks :-)

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers