Wednesday, July 17, 2013

Ramadhan ke-7.

Alhamdulillah, diam tak diam ari ni dah masuk ramadhan ke-8.
Moh tgk ape yang kami berbuka utk ramadhan ke-7 semalam.

Semalam hari ke-2 aku away form office, hehehe family matter so keutamaan adalah kepada family so bila anak demam, mak2 yang biasanya akan bercuti menjaga anak2 dirumah...ibu mithali budgetnyer.
So bila di rumah...banyak masa yang ada makanyer dr lunch dah pikir nak masak ape for berbuka, hondak lagi xbersahur kennn.

Kalau ikut menu plannyer adalah seperti kat [sini] perenggan yang bawah nuuu.
Then bila dah petang, menu bertukar hokey.
Kurma coklat TMS
Karipap (ibu bagi)
Ayam masak kurma.
Air suam.
Amacam kuah I, nampak menarik tak??
HEHEHHE

Haih, masak kurma ni senang jer, semudah ABC. Pergh!! ayat xboleh blah.
Resepi yang mudah, meh aku share kat sini...senang sangat hokey, comfirm jadi.
Memula uols kene dapatkan pes macam kat bawah ni...
Pes yang aku pakai...

Then, korang terbalikkan kotak tu, ada cara2 memasak k.
Senang sangat...kagum ahkak bila sukses buat kuah ni.
Amacam...sesimple ABC kennn.
Kalau x caya, sila cuba k...i tak tipu =)
HEHEHE, jangan lah suh saya masak manual..emm kelautlah jawapnyer ^_^
Ops! disebabkan nak kurangkan penggunaan santan so aku tukar kepada susu cair yer, brand ape2 pon boleh aja.
 
Inilah hasilnyer dari resepi di atas =D
Sorry, kentang yillek so xder sayur di dalam itu kuah.

Menu sahur:
Ayam masak kurma
nuget + sosej
Kurma coklat TMS
Roti coklat ¬ untuk anak2 bersahur di sekolah.HEHEHE
Air hot milo
Air Barli+dry longan+red dates.
Air suam
For sahur pula...

Disebabkan banyak aku buat masak kurma tu so kite reheat je for sahur. Then aku goreng nuget + sosej utk nak nampak meriah.
Actually aku tergoda dek entry by Kak Nina ni...[LINK]
Nugget dia look gojes hokey so pestime makan nasi lauk nugget. Kahkahkah tapi saya xboleh blah stail tu so saya habiskan nasi then ngap pula si nuget n si sosej tu, settle.

Ok...petang ni kite cari resepi pula nak berbuka ape =)

ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers