Wednesday, July 4, 2012

Warung Ibu ~ Nasi Ambeng

Yeah...merasa gak aku makan kat restoran ni. Rasa masakan memang walla...sangat sedap. Sape2 lom pernah mai sini...sila singgah, rugi u xmerasa masakan jawa dia. 
Memang terbaiklah rasanya... aku plan nk singgah lagi dan lagi dan lagi =D

Lokasi : Kuala Selangor (sorry xsure batu berapa ni)

Kalau balik ke KL tu, aku tgk memanjang je restoran ni penuh sampai lot paking yg disediakan pon xcukup...siap ada yg park kat tepi jln lagi. Lama dah berhajat nk singgah rasa, tup2 last sat my mom ajak makan kat sini...terus laju SETUJU =)

Korang boleh pilih makan kat pondok kecik dia or makan kat dalam main restoran =)
No ekon tau but kipas provided utk dalam main restoran yg kat pondok tu memang using fresh air.

 Taman mini permainan untuk anak2 pon ado...cuma bab gelongsor tinggi tu macam xberapa selamat so hati2 yer... buaian tu selamat sbb anak2 ku dah main2 kat sana =)

Ni owner of Restoran Warung Ibu... guess, ehemmm mustilah Wong Jowo u. Ape barang masakan jawa + nasi ambeng bagai tp wong melayu yg buat, xrasa jawa weiii =D

JJCM pon dah sampai ni pada 2010... aku je baru singgah sini on 2012, melampau kan... sebab bukan jauh naw dr umah mak aku, dalam 15-20min je.

Kalau ada yang ngidam or nk merasa nasi ambeng wong jowo...leh rasa kat sini. Kalau nk free boleh je singgah mana2 kenduri kat kg aku sebab biasanya depa buat nasi ambeng, rumah my mom baru lepas buat nasi ambeng...

Aku makan nasi campur (sayur kangkong pecal+ikan keli masak lemak cekor+bergedel ayam), mak makan soto ayam, niece makan nasi campur(nasi +sayur+ayam masak kicap) + air + nasi irfan bagai + sup ceyker ayam(xder pulak nmpk ceykernyer-dia ingat aku xmkn ceyker kot)+nasi tambah baru RM17.00 sajo.

Rasa macam nk singgah selalu. Hehehhe, cedappp sangat. Sila2 singgah yer kalau lalu or ada kelapangan. Selamat menjamu selera masakan orang jawa & orang kampong =D


Xoxo : LoveRazila

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers