Friday, June 15, 2012

Nose Bleeding Lagi...

Hai...budak ni, masalah nose bleeding dia for this year nak masuk kali ke-5 utk thn ni. Adoi...what the problem with this budak lah...haiya.
So pagi tadi tengah khusyuk buat keje opis, tup2 dapat call. Ceh, sgt rajin pulak angkat call today.sebab ape?sebabnyer aku bizi uruskan anak sedara aku yg berada di Bintulu utk urusan pendaftaran pelajar baru. Minta tolong kawan kat sana represent aku.

Eh,berbalik ke crite call tadi. Pepagi dapat call dr Teacher Muru, one off teacher yg ada kat sekolah Irfan. Jeng...jeng..jeng...teacher muru cakap hidung irfan berdarah. What?? Dan2 buat terkejut padahal ank ku memang agak kerap nose bleeding ni.  Dia tanya,irfan biasa berdarah mcm tu ke?aku ckp yup. Tanya gak ler alah kadar...ape yg berlaku. How the progress. Then teacher ckp dh stop after letak ais pack kat dahi irfan.
So, aku pon sambung kerja and teruslah juga berurusan dgn kawan yg uruskan my niece. Bizi dgn kerja, xperasan pulak dh rehat...lepas rehat get another call dr mama pulak (pengasuh irfan n aryan).

Damn, dia ckp hidung irfan berdarah semula. Ayoyo, ape jadi ni? Aku tanya..dia korek hidung ker lompat2 ke?idok katanya. Aku pon cepat2lah balik rumah, since rumah aku dkt dgn opis so cepatlah aku sampai.
Terus bawak irfan gi klinik. Alah ... Time ambik dia pon..hidung yg berdarah tu dah stop dah tp pergi gak ler...nk ambik ubat titik sambil luah rasa kat doktor. Get some idea pasal problem irfan ni. Daddy pon ada sama, walaupon dia menyusul kemudian sampainya.

Doktor advice kalau rajin blh bawak ke pakar hidung...(ENT). Tanya gak, which hospital yg bagus, he say boleh try ENT Tropicana Medical Centre. So xperlah...kalau happen lagi,memang ke sanalah jawapnyer.

#ari ni aku adalah superb tired. Urusan kerja di opis, urusan anak saudara di Bintulu dan juga urusan Irfan yg hidung berdarah tu.

#utk Hashim515, thanks a lot for your help today. Whole day u help my niece kat UPM. Thank you very much my fren. Sangat2 menghargai jasa dan pertolongan awak.
Semoga Allah panjangkan usia awak n happy n also success dlm semua bidang yg diceburi. Amin.!!!!

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers