Friday, June 22, 2012

KECOH GLUE...

Morning for everyone =)
Jumaat yang indah, penguhulu segala hari. Esok adalah Sabtu, holiday time bagi kita2 yang bekerja.

Eh! nak story ape jadi pagi ni di sekolah Irfan. Seperti hari2 semalam...menghantar dia sampai ke bangku dalam kelas dia is my rutin. Jangan ko haraplah dapat anto depan pintu sekolah je...mimpi di siang hari ler weii. Aku cepat ker, aku dah lewat ker, dia pedulik hape...yg dia tau, aku kene anto dalam kelas jugak. Hehehhe.

Pagi tadi dia pegang gam yang aku beli semalam. Aku suh letak balik sbb aku ingat dia nk bawak g sekolah utk tunjuk pada kawan2. Muncung saja mamat tu sambil bebel2 cakap Teacher Wong suh bawaklah.Tapi aku ni maleh nk percaya. Hehhee. Mamat tu pon letak balik.
Gam yg biasa aku guna utk stick homework dia di rumah. Selamat...

Ni pulak gam yang dia nak bawak pi sekolah pagi tadi, gam ni ler aku baru beli semalam.

Bila dah sampai sekolah..send dia, nmpklah kawan2 dia dok main tunjuk2 gam. Uik!! memang kene bawak gam kah?? Terus aku tanya kat kawan2 dia... today must bring glue?? Yup jawapnyer. Terus arr si budak irfan tu pandang aku...
Irfan: Mummy gi beli gam tau!.
Aku: okx3, mummy g beli kat kedai sebelah 
(sib baik lat 2biji ruang ada kedai runcit) fhewww.

 
Macam nilah gam yang aku beli tadi... sib baik ada jual.Lega.

Pusing balik ke kelas, time past pada dia...dia pon cakap cenggini pada aku 
"Tulah mummy, irfan nk bawak glue tadi mummy xbagi. Xpercaya lagi cakap Irfan.
Sorry Irfan - kata si mak yang rasa bersalah. Hahha then Teacher Wong pon menyampuk...Baru pergi beli gam ye?? Haah, sbb tadi pagi ingat dia bawak gam sebab nak showoff pada kawan. 
Hahhaha...termalu sekejap pada teacher irfan =D
Dia pon explain, memang dia ada pesan pada student pasal suh bawak gam just nak test sama ada student ingat ke tidak? 

Huhuhu... terus rasa sangat bersalah pada anak. I'm sorry Irfan.

Gam ni dah payah nak jumpa kan?? Rindu pulak time zaman sekolah dulu2. Each student ada gam ni. Hehehehe. Dulu harga Rm0.10 je pastu naik Rm0.20 now xtaulah wujud lagi ke dok =)

Actually, aku dalam MOOD Holiday. Mana idoknyer, esok mau ke PD.. barbeque night with officemate. As usual, Mr R xdapat follow kami atas tuntuan kerja. Dia ke Pahang pagi esok. Molek sangat ler tu...setiap org get 1P (Pahang, PD).

Daaaa 


Xoxo : LoveRazila

2 comments:

  1. Cian dak irfan..moral of story bdk2 tak pandai menipu! :)

    zmn skrg dah canggih guna gam yg kuning tuh..tak meleket..
    gam zmn dulu leket2 guna kanji kan..kan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah...tulah,mn tau sbb 1day be4 tu dia pi bawak patung mainan ke sekolah.huhuhu dia simpan dlm beg. so ingat dia saja nk tunjuk2 kat kawan2. hahaha

      xpernah merasa nk pakai gam ganji. hehehe

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers