Wednesday, March 14, 2012

Liai...lai...stock inhouse ;D

Inilah ragam nyer bila mana anak2 adalah kurang sihat. Si mak akan bergegaslah ke klinik, macam aku lagi double bergegas sbb aku nk bg chance kat sakit2 anak aku ni utk baik sendiri...sebulan tau aku xjumpa doktor...mean aku bertahanlah sbb kat umah aku ada stok ubat.

Eh!! lagi aku bio lagi xmau pergi plak si kuman2 ni...amboi ko liat erk??xper so udahnyer bila dah sebulan aryan asyik btk malam jer...aku pon dah naik nyampah suap ubat tp xbaik2 so aku pon hangkut dedua sekali ke klinik...sekali check maaa.

Inilah bekalan ubat buat mereka n cost ni adalah RM180+...i tell u, sekarang ni...harga kesihatan adolah mahal =D
Utk anak2 aku...memang prefer kluar modal ke mari, bayau kan jelah kalau nk cepat baik =)

Ubat aryan adalah 60% dr dua plastik ni =)

Lagi dan lagi =D

Antibiotik utk aryan..


Ok...sambung bab klinik tadi.

  • Dr: Brp lama dah batuk??(Selepas say hello nk tanya kabar sambil selak2 rekod aryan)
  • Aku: Sebulan dah batuk malam (cakap dgn tanpa rasa bersalah)-hehehhe
  • Dr:Hah?? sebulan??Bagus (sambil ckp nk kata perli dh soft spoken gitu). Dia pon ckp...next time jgn biar anak batuk mlm lama sgt sbb tkt tu simtom anak nk kene ashma attack or maybe he is to sensetive pada sesuatu.
  • Aku: emm saya support dgn ubat yg dr bagi tp lama sgt tgk xbaik tu yg datang. hehehhe
  • Dr: Nope...i tkt lama2 dia akan jadi punca ank u would get ashma :)

Itulah among off conversation aku n doktor... so doktor pon advice aku maintainkan ubat ni utk avoid n protect lung dia.

So far lung dia clear cuma kene berjaga gaklah.

Ubat yg kena maintain selama 3bulan straight utk aryan.

Oklah...lepas ni kene more n fast take action lor...bak kate pepatah melayu #Mencegah lebih baik daripada mengubati.




Xoxo : LoveRazila

1 comment:

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers