Monday, February 20, 2012

Nose bleeding...

Bila budak bernama Irfan ni...haih selalu bikin hati mummy melayang tauk!.
Dia ni dah macam sepisis nose sensetive. Aku rasa...last year je dekat 4kali kot dalam setahun nose bleeding. Risau tapi lom ambik action lagi. hehehhe...

Last night it happen again...ni kali yg pertama utk thn 2012. Aku pi nyopping dgn budak berdua ni..alah saja ke tesco nk beli susu dgn pampes. Pastu otw balik ni...budak berdua ni bergaduh dek rebutkan belun. Nyampah tau sbb pasai belon pon blh nk perang kat blkg berdua ni.

Nk ku cubitkan...depa kat seat belakang..nk ku gapai dek tangan...tgn penuh pegang stering so aku pon psyco si irfan...aku cakap nk pi antaq kat Keling..sbb dia je yg suke gegaduh dgn org ni...wah..hujan lebatlah si irfan tu...lama gaklah mamat tu ujan tp aku keep psyco dia gak...kekire mak berhati keringlah ni...xkoser nk pujuk dia eh. bagi chance dia insaf betul2 kali ni.

dah sampai rumah...leka nk membelek buku skolah irfan...aku nmpk kat lengan baju dia berdarah...aku cium bau hanyir...sah!!!.aku cakap  dgn irfan...eh hidng berdarah erk??dia cakap xderlah..ifran makan coklatlah dlm kreta...tp otw balik tu memang dia melantak coklat gak kat belakang.
xpuas hati..aku tgk muke dia...dongakkan skit muke dia baru perasan ada darah dlm lubang idung dia...dgn bawah mulut....
Muke budak yg xdak feel takut bila hidung dia berdarah...xdaq nangis dah macam dulu 1st time happen :)

Lengan baju yg disangka coklat :)

Darah beku kat jari irfan...

Kat sluar pon ada...ni paling last perasan. time nk titik ubat dalam hidung dia baru ternampak :(

aku xtaulah depa kat blkg time gusti dok gaduh pasal belun tu bertumbuk kaa atau sbb irfan nangis lama sgt ker sbb kan dia nose bleeding...entahlah.

Malam tadi klibut gak call Mr R nk minta permision pi klinik tp Mr R kata xyah sbb jln ke Klinik Pakar jem teruk time skarang ni hendak pulak aku 8.30 masih kat rumah sedangkan klinik tu ttup kul 9pm :)
Mr R kata nnt u penat redah jem je...bukan dapat jumpa doktor pon. huhuhu. but actually aku ada gak refer to personal doctor dia pasal kes ni. She said...dont worry nothing serius.

Dia cakap...nk bawak time nose bleeding boleh xbawak pon xper sbb dia dah supply ubat yg bersesuaian mengikut situasi yg aku dah explaint panjang lebar pada dia. Aku tkt barah hidung ke ape ker...tp dia ckp tu bukan simtom barah. worse come worse it maybe nk tunjuk ur son ada resdung yg make he nose to sensitive with enviroment.huhuhuhu

Ape pon...aku dah selamat pon memberi ubat yg sesuai utk dia :)
TOlong doakan yg baik2 je ye utk anak ku Irfan ... :)

Xoxo
 'LoveRazila'

3 comments:

  1. alahai, kesiannye irfan. sz tanya la dia ade terhantuk ke.. huhu~
    nose bleeding ni kekadang time panas sgt pun leh kena gak..

    ReplyDelete
  2. Wani...xder paper yg kene tu pasal pelik :(

    Xperlah...worse come worse, i pi bawak jumpa doktor :)

    ReplyDelete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers