Friday, December 9, 2011

Aryan oh Aryan...

Hai anak ku Aryan, why lah ko macam2 ragamnyer. Sabau jelah.

Ni kisah susu ok. Aryan kan dari kecik aku suakan susu soya sbb dulu dia alergik susu lembu. Sekarang dah sampai setahun, g klinik gomen dia ckp try tukar pada susu formula biasa sbb kalau dh xder alahan ngape nk membazir susu soya, kan dia mahal.

Emm termakan nasihat nurse tu aku pon trylah bertukar dr soya ke susu formula biasa. Of cozlah sebelum ni dok memilih janama ape yg ok. Then aku decide kite try Anmum since semua org cakap susu ni xder gula tambahan. Ok kite try ni...
Susu asal Aryan...
Susu yg kami tukar...

Memula ok...xder nmpk merah kat kulit so dalam hati, alhamdulillah dah ok anak aku so boleh pakai susu lembu je lah...(dlm hati, eh boleh jimat sgt byk ni-dasar mak berhati kedekut =P)

seminggu ok, masuk minggu ke-2 dah start nmpk lain. Aryan menolak secara halus. Yup, aku jer buat xnmpk konon2 xmau layan ragam dia. Dr sehari 6-7 botol susu soya menjadi 3-4botol susu je sehari.

Aku mula sentap, owh memula ingat maybe dia nk rasikan susu kot tetapi tgk makin lama makin kurang and then dia plak cuci2 minum susu irfan. Uik!! ape sudah jadi ni??Dlm hati tertanya2 nape erk Aryan xmoh susu Anmum ni?Xsedapkah??Tawar sgt kah??Emm noww aku buat gilak. Aku sua irfan punya susu kepada Aryan so aku tgk...ok plk dia mau minum. Emm nmpk gayanyer kn tukar brand lagilah ni.

Becoz of dihydrasi sbb kurang minum maka dia pon jatuh sakit - demam. Jumpa pakar kanak2 dia cakap demam bukan sebb switch dr soya ke lembu cuma sbb dihydrasi sbb xminum. Doktor advice teruskan minum susu soya tu until 3 years old sbb grow dia sgt baik. 1thn 4 bulan....tinggi 80cm berat adalah 10.9kg =P

Irfan punya susu.

Now tgh dok berkira nk teruskan Enfakid A+ utk 1years atau maintain susu Isomil, pengasuh request guna susu isomil semula....mummy now pening ape susu yg terbaik utk anak sendiri =D


Xoxo
'LoveRazila'

2 comments:

  1. susu enfakid tue tue mmg tawar la.. aisyah pun kureng skit susu tue..

    ReplyDelete
  2. Emm now pakai Enfagrow A+ utk Aryan... kot xok gak memang ke soya baliklah jawapnyer =P

    Nape Kak Ida x bagi Aisyah susu badan je kan lagi bagus =D

    ReplyDelete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers