Tuesday, June 7, 2011

**Maid oh Maid**

Ni aku nk saja nyembang2 pasai maid2 aku yg lepas2.  Dr start memula aku pakai maid sampai ler maid aku yg terkini baru mai last saturday.

1st maid nama Ani, muda dlm 20+ gitu.  Last majikan is cina, maid ni ok came from medan somewhere situ ler. kemas memang cukup cun bg markah 100% bab kemas bab memasak kire ok gak ler.hehehe sbb kami bab makan xkesah sgt cume dia ni garang. kami g keje, anak aku buat hal skit dia mulalah main tengking si irfan. done, dpt tangkap sbb asben ku dengar sendiri k. terminite imediatly.
brenti lama gak arr dr ambik maid (insaflah konon2.hehehehe)

2nd nama (xingat) yg ni mng nmpk now pemalasnyer. pinjam nk test jadi maid,x ok rupanyer sory, 5% je aku bagi sbb bab jaga anak aku mng xleh blah, anak aku dr pagi sampai petang aku blk dr opis xberganti baju bila aku tanya dia ckp, anak aku xmau mandi.geramnyer.then 1 day my mom dgr dia receive call dlm bilik air(jgn xcaya hp bwk msuk dlm bilik mandi k).dia dah ada perancangan nk blah dr rumah aku.huaaa aku pon xder nk tunggu lama terminite lagi.

3rd-nama caronah(using agen) yg ni tua tp xngaku tua. dlm umah hari2 tiap masa pakai serkup rambut.aku ingat alimlah kan, jaga aurat gitu rupanyer cover uban dah nk penuh sekepala.tu xperlah aku xkisah pon.dia ni depan aku sikit punya baik, nagis jer kerjanyer bila crite bab late asben dia (xtau betul ke dok).my mother in law suke kat dia sbb dia pandai ambik hati my mom.yg ni blkg kami smoking ok siap gi kedai sendiri lagi beli rokok, pi gatal layan pak arab tingkat 5 blok kami. aku ddk sana dh 8thn xtau pon cina atas umah aku tu bujang boleh plk dia bg tau aku "puanx2, puan tau x cina lelaki umah atas kite ni masih single tau?"aku, aper lagi terkedulah.hehehhe hebat kan maid aku peramah gilakkk. aku ckp kat agen tukar lain, xblh blah sbb pakistan atas tu asyik dok usha rumah aku jer, risau weih kot dia reramai serbu aper kes. this is 1st maid for aryan.

4td-nama nurul from lombok.dia ni best senyap jer tp keje jalan.laju jer dia buat kejer xder pandang kiri kanan dah.dah tau kerja dia.jaga aryan ok.sepatah tanya sepatahler menjawap xder nk gurau senda.hari2 laki dia call tp bertahan 2weeks jer sbb sakit 'saka' dia dtg balik.adoi, pulangkan semula ke agen and tunggu maid lain sampai.

5td-bibik Ani, ok sgt.midnite sampai rumah aku.tunjuk kejap jer dah ok.yg ni boleh buat kawan sembang2.jawanyer xder pekat sangat.kire oleh pahamlah. masak xbrp sgt dia pon mcm aku xreti masak.hehehhe.dia kemas ok.bila aku nk kluar dia jd pakar runding imaje aku, ok xaku dess ari tu, tudung maching x, makeup ok x.best pastu satu mlm tu dia buat hal cakap nk ikut majikan suami dia offer tinggi, nextday is sabtu, morning dia blah gitu jer.tp dia xcuri ape2lah, kunci rumah pon dia xambik, perki sehelai sepinggang.mencik dah elok2 baik larik pulak.

6td-nama Tari.yg ni memang 100% best sesangat.kerja mng 200% puas hati.benda aku xsuruh pon dia buat sendiri tau. ada tak maid uols cuci airkon??xderkan, si Tari ni siap cuci ekon tau xder suruh pon.dia jaga anak aku mng 200% hebat.si irfan dr malas gosok gigi jadi rajin gosok gigi, hebat tul tari punya physo kat irfan.dia pon jadi perunding imaj aku gak.kire2 aku sikit pon xrisau bila tinggalkan bebudak dgn dia.aryan mng rapat giler dgn dia sbb tido pon sama kan.tp sayang bila dia blk palembang terus lost contact and aku plk, nagiss bagai nk rak harap dia blk tau. best of d best among d best.kalau diberi pilihan, aku nk dia gak boleh.hehehe sampai sekarang aku rindu kat dia.bab masak hebat, sedap masakan dia.hehehe mng xboleh tahan lah kalau dia memasak tu kompom abis.ahak buruk lantak.

7td-nama sukarni panggil bibik jer.ni baru sampai sabtu.satu hari sabtu xleh buat aper sbb mabuk2 xsudah. ahad pon still not well masuk muntah2 lagi.jaga anak ok tp bab ngemas kureng skit sbb dia di jakarta jd tukang masak jer.masakan dia aku xtest lagi aper pon dia ni slow.semlm mr R dah sound aku kalau dlm 1week ni xder nmpk ok asben suruh return duit, adoi aku pening. semlm aku MC kau sbb tekanan darah rendah kurang tido.aryan meragam jer 2jam sekali bgn jaga dia.adoi, tetiba rindu pada Tari yg mng hebat dlm bab2 jaga budak + kemas rumah ni.huhuhuhu seday
boleh sampai sekarang rindu pada maid lama, aku ni plk jahat yg amat, suka naww bandingkan si Tari dgn maid yg baru but banding dlm hati k so menjerut rasa aku sendirik lah.huhuhu
Tari, baliklah pada kami.huaaaa semlm kat dapur masak bbr utk anak2 pon aku boleh nangis2 teringat kat tari, then si irfan plak boleh2 nyanyi kat dapur lagu satu malaysia yg dia dok suke2 nyanyi sama tari satu ketika dulu, wah makin lebat hujan setempat aku.huhuhuhuhu

boleh sebagai majikan rindu pada ex-maid.huaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Chowww 

'LoveRazila'
http://twitter.com/#!/LoveRazila
http://www.facebook.com/LoveRazila

4 comments:

  1. Aduih..sodeh bonar aq membacanyer.senang2 ko habek aq jd maid lah yer tp nk gaji RM800 ke ats sbb org tempatan hahaha....peninlah yer.take it easy key

    ReplyDelete
  2. Nak ker??aku roger jer.ujung minggu baru balik jumpa lalink ok?kalau x, lalink terus stay sekali.hahahahha

    ReplyDelete
  3. babe, please la tukar font u tu..dah la kaler merah..italic lagi..sakit mata i baca..uwaaaa

    ReplyDelete
  4. bibik no 8 xde ker......manyak 'ong' woooo itu no!

    ReplyDelete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers