Saturday, July 24, 2010

Hari itu datang jua....

Hemm xde ape pon nk cakap...tp ingat nk story gaks pengalaman kedua bersalin ni. byk perbezaan antara yg 1st n yg 2nd.

Meh aku story more detail but ni consider 18sx sape2 yg under age jgn dok gatal2 baca entry ni, entry lain xper no hal.hihihihi mcmlah ada org nk baca entry aku ni,oit sz...sedo diri skit,ko tu umpama menulis diari tau,mn blh org lain baca2.kihkihkih...sewel.

Crite nyer bermula begini,aku due kan 11 julai so by 7hb julai tu aku ada paper tau (midterm) pagi n ptg same date.nasib baik same date kot di bgnyer 1paper 7hb 1 lagi 10hb kan naya nmnyer tuh. 7hb tu darling ku pon antolah aku bersama2 darling kecik aku pi exam kat UNITEN bangi,jauh kan?? be4 msk exam pg aku pi toilet,tgk ada tanda but ciput sgt so kompiden lg xder ape2.bl tgh/hari aku pi toilet gak be4 seat exam paper ke-2 tgk tanda tadi mkn byk skit.so lps exam aku pon blk.pi beli mknan siap2 n blk umah.cek lg...pergh mkn byk tanda tu,tanda ape??tanda brownspot tuh.aku cuak dah sbb esoknyer aku ada last appoinment dgn doktor be4 11hb nk deliver.dah call PMC but Dr Ratna duty pagi so mlm dia xder.

aku dok terpikir...alahai xkan aku nk bersalin dgn dr lelaki kot,malulah aku.hihihihi dlm cuak2 gitu sempat lg pikir psl malu tuh.hehehhe.lawak mlm.aku tanya adik aku yg biasa keje nurse,dia ckp as long baby moving no prob.aku pun berdoa moga2 xjadi ape2 yg ngeri,bertahanlah sampai ptg esok.aku doa n terus msk tido.

Esok pagi2 aku sarap siap2 g bank,settlekan semua urusan bank n pastu aku g beli steamer botol susu utk baby. lunch aku g mkn nasi ayam claypot pastu trs g PMC utk check-up.

bila check-up doktor periksa pintu dh buka 4-5cm so doktor pasang drip n trs msk wad.semua org tanya,suami xdtg ker??kikikiki lawak pon ada yerlah aku pi check-up ni sorang2 je sbb xsakit so darling aku pi keje.lps aku byr deposit,dia org anto aku g wad then sejam ada kot brlah darling aku sampai.
doktor psg ECG utk cek jantung baby,maybe aku ada bergerak so graf jantung baby xkonsistens (drop) bacaanyer.dr Ratna pecahkan ayir ketuban pastu bg oksigen n trs tolak msk labour room.

Dlm labour room sambung blk buat ECG + pakai oksigen n kn iring belah kiri plk.adoi...menahan sakit contraction tu xpose lain,ngiring ke kiri jer ...geram btl.meleleh2 air mata tahan sakit.huhuhuhu byk wat dosa kot so terimalah bahana nyer.kikikiki tp aku dah awal2 pohon ampon dan maaf kat darling aku.so kalau ada dosa pon pada org lainlah kot.hahahhaha

Inilah anak ke-2 aku bernama Muhammad Raziq Aryan Bin Razi.
Ni muke aku kat wad lepas keluar dr labour room.
Nyummi...mknan yg dihidangkan lepas selamat segalanyer....balun,lapo weih :D
Buah oren tu sikit punya masam daaaa.....
Nyeh...nyeh...nyeh...ni muke aku br sampai wad.ada nmpk mcm muke org sakit tak??kikikikiki ni time xtukar uniform lagi, ni nk tunjuk drip kat tangan tu, jgn salah sangka k.
Oks, nnt aku sambung entry yg lain.heehhehe ni kirenye aku dh start rajin nk hdp laptop utk mengomel lagi :)



1 comment:

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers