Sunday, July 4, 2010

Bibik punya story.

Dah lama sebenarnyer nk bertulis2 dlm diari hati ku ni tp rasa xrajin plk nk membukanyer. kalau aku buka pon kompom aku membaca blog2 yg aku follow. aku xderlah serajin dulu lagi2 dah hujung2 preg ni lagilah aku xberkesempatan nk skodeng2 ape yg ada. aku buka tenet pon sbb nk baca paper, habis2 koman aku masuk fb jap kalau aku rajin terlebih. hhehehhe. meh sini aku nk story long2 story pasal maid aku yg akan aku rejek xlama lagi.

Mula2 dia dtg, aku dgn hubby of coz welcoming the maid, expalin ape yg perlu dibuat. dia auta dgn agen cakap xpernah sampai m'sia then bila dah 2hari kat sini, pandai plk dia story kat aku pernah kerja kejap kat umah majikan melayu kat puchong. aku dgr jerlah ape dia storykan,tp dlm hati dok kata gak, ko ngaku kat agen xpernah dtg m'sia sudahnyer nk chong aku plk pernah keje kat puchong. tu kire oklahkan...mls nk pjgkan crite tp aku adalah report kat agen psl hal ni.

hal ke-2, aku pon melupakan ape2 hal yg remeh temeh utk menerima maid tu seadanyer. hari2 berlalu berjalan dgn lancar (aku fikirlahkan) rupa2nyer dlm dia xdiam dia buat feel lagi.ni yg aku geram. one day, pengasuh lama aku call, irfan still gak ke sana walau pun sejam dua kat umah mama dia.aku xkisahlahkan sbb kat sana ada kawan ramai. mama minta aku nasihatkan bibik,kurangkan ngobrol @ sembang2 dgn mat indon jual aiskrim dpn umah dia.adoi...toing aku ting-tong,nsb baik aku leh control marah. aku dgr jer mama ngadu, bibik tiap2 hari dgr bunyi airksrim tu dtg jer...dia pon terkedek2 dtg sana.yg pandainyer, dia pi tinggal irfan kat umah mama, pastu dia dok ngobrol dgn mamat, ada ke patut.hangin tol aku sebadan, ingat aku nk free2 ke xbyr irfan tuh kat umah mama.ngok betul. alasan dia irfan nk mkn airskrim...hari2 ko dia ngobrol sampai jiran2 blok mama pon dah tgk2 gak.aku ngadu kat agen + hubby, hubby aku pon sound @nasihat dia.xbuat lah kot sbb mama xde bg laporan lg.hehehehhe

masa pon berlalu dgn krenah2 dia yg alah2 aku mls nk pikir + simpan dlm hati. dia suatu ptg hari jumaat, aku blk mcm biasa.masuk umah, terus buka tv nk rest kejap in sametime aku orderlah dgn maid suruh dia kluarkan ikan n ayam utk aku msk lps aku rest2 kejap kat depan tv. that time i don't know yet ape yg berlaku kat dapur. alah2 lepas solat magrib kot barulah dia crite kat aku dlm gelak2 dia bercerita... Puan, tadi ada kebakaran, aku cakaplah kat mana bik?kat dapur....aku kompius, dapur mana??dapur puanlah. pergh...aku pon xtunggu lama, terus bangun g dapur tgk apeyg terbakar. ayoooyooo....bau asap kuat kat dapur. aku tgk kat sinki aku bawah kicthen kabinet aku hitam dgn asap + aroma asap, tmpt gantng mug aku pon legam.cawan2 + gelas2 yg aku susun kat situ pon legam gak.list kitchen kabinet aku pon melecuh.uhhuhuhuhu...berus botol susu irfan ada 4 hbs semua terbakar.aku tanya camner leh jadi gini, dia cakap tetiba api marak,tutup periuk aku pon jd legam itam :(

hubby aku suspek dia berangan @ lupe yg dia ada buka api pastu minyak makin lama minyak dlm kuali tu pon bertukar jadi api....mari plk dia g simbah dgn air pili so marak teruslah kot.entahlah...mcm2 hal.yg aku hangin, dia boleh plk g umah pengasuh aku kecoh2 kat sana tanya dgn mama, agak2nyer puan marah x kat dia sbb terbakar tuh?patut x dia g tanya pengasuh aku...xder plk dia call aku cakap hal ni.kebakaran berlaku jam 4 ptg...lps magrib baru dia inform aku.hangin btl aku time tu tp aku xder arr bomm dia....sabokan hati ku yg kain lara. irfan siap cakap ape tau kat aku.... mummy...tadikan ada api beso kat situ (sambil dia tunjuk2 sinki aku). legalah aku sbb anak aku jauh dr api tuh.haru weih kalau dia sambarnyer umah...hbslah aku xberumah, agkara bibik punya pasal.

last week punya kisah plk. tetiba aku dpt sms dr pengasuh aku minta call bibik balik.aku kompius,bukan ape yerlah credit ada dlm rm20+ tetiba dia pi gatal srh mama sms aku minta call dia blk.aku pon call lah hp bibik xdpt.aku call mama plk,dpt cakap dgn bibik.aku pon terus tanya, apesal bibik xcall sy,dia boleh ckp ape tau...xder duit dlm hp.toing....aku tersentap.aik br je 2 minggu aku xcek hp tu sbb dia mlm2 bwk hp msk bilik,credit dh hbs?aku tanya...apesal credit hbs?kamu call sape?sumpah demi allah paun,xder call sape2.nk kata call aku mng xder, call hubby aku mng xderlah sbb darling aku tu garang skit kalau ada call yg ganggu time dia tgh buat keje.aku pon dgrlah luahan hati dia...dia cakap irfan main kunci pintu so pintu bilik dia terkunci dr dlm.aku ckp tunggu hubby aku balik repair pintu tu.aku dgn rasa xpuashatinyer minta mama tlg cek balance hp tu ada brape.korang tau ada brp byk...huhuhuhuh tinggal rm0.09cent.ceh!!g lantak kolah camner ko nk survive sampai hujung bulan,padan muke, bukan aku xtau dia ada contact dgn kawan2 lama dia yg ddk rumah agen tuh.

kesah semlm (sabtu-03/07/10)-aku plan nk kluar dgn irfan tuk g tgk wayang crite Zoo consider yg lastlah be4 aku deliver.time aku tgh siap2,bibik ckp dgn aku.puan, bibik mau cakap sikit.aku pon bg attendtionlah.dia cakap nk pinjam rm50 buat topup hp nk call anak dia kat indon pastu nk beli lipstik dah hsb.adoi...aku rs nk tepuk dahi jer that time bila dgr dia nk beli lipstik dh hbs.aku pon cakap dgn dia, nnt kite kluar sama2,tp ari ni sy nk beli brg2 baby jer.topup hp nnt sy topupkan. lepas tu aku terus siap2 n keluar.lewat ptg aku blk terus bwk bibik blk kg,konon2 nk minta dia tolong umah unty aku sbb ada kenduri arwah.rupanyer hampeh.sis aku ajak pi kenduri dia jawap ape tau...xmau g kenduri, mau ddk di rumah aja.aku pon cakap dgn kakak ipar aku,tu pemalas namanyer.

padahal aku dh minta dia pakai bj molek skit sbb nk g kenduri...memang dia mlslah tuh, tkt penat.hee geram dlm hati xyah nk expalinlah.simpan jer molek2. balik tadi sampai2 aku terus suruh bibik masuk dulu sbb aku nk pi ambik irfan kat ayoi(anak mama yg sulong), rindulah tu dgn abg ayoi dia tuh, kawan bergusti kat umah mama. tup-tup aku tgk bibik dok tercaguk depan pintu.aku tanya...ngape xmasuk umah,dia cakap lupe bawak kunci.aku dgr,tempreture aku dah start naik tinggi dh.aku suspek daun pintu umah aku sure xberkunci sbb kalau xpakai anak kunci mng xblh nk kunci dr luar.dia yg paling last keluar umah,,aku siap dtg blk kat dia time dia kunci gril,aku tanya...daun pintu dah kunci bik,sudah katanya,slek aku xcek jer pintu semlm :(....aku tolak daun pintu ternganga...pergh ape lagi, dan2 tu gak aku sembur bibik depan pintu. nk sgt tgk aku marah, lupe plk aku ada jiran india,tp geram punya pasal...hambik kau semburan aku.depan2 pintu rumah tu gak ko mendapat dgn aku.syiokkan bik. aku memang dah lama perhatikan bab2 kunci daun pintu ni. kalau mlm tu, aku dgn terkedek2 lah pi tgk blk daun pintu dah berkunci ke belum,biasanyer dia kunci gril jer.g buang sampah ker,g umah mama ker mng dia kunci gril je, daun pintu stakad dirapatkan.tp i tell u, rezeki aku baik kot, Allah tolong jaga..kot stakatd org nk hangkut brg umah aku mlm2 mng senanglah sbb korang bygkan...stakad mangga jer yg berkunci kat grill...daun pintu xde berkunci langsung...tolak2 ternganga luas.geramnyer aku,nsb baik hubby aku blk lewat skit sampai dr aku kalau x...maunyer aku suruh anto dan2 tu gaks g umah agen xmoh dah tunggu rabu ni.panas hati punya pasalkan.xperlah...akan aku pejam mata utk bertahan sampai rabu. sekianlah crite aku pasal hal bibik.ehhehehe.


No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers